JSN ImageShow - Joomla 1.5 extension (component, module) by JoomlaShine.com

Φουσκωτά

huarrikane790.jpg

Πολυεστερικά

spetses485a.jpg

Μηχανές

wa-su-1_site_1.jpg

Τρέϊλερς

mouagien g v.jpg

Αξεσουάρ

konsola g v.jpg
Αρχική
TEST HURRICANE 900 Εκτύπωση E-mail

Image

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ:

TEST  ΤΟY ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ SKAFOS

Του Γιώργου Πολυχρονίου

Η WAVEboats πρόσφατα πρόσθεσε άλλο ένα φουσκωτό στη γκάμα της, το οποίο είναι ούτε λίγο ούτε πολύ 2,4 μέτρα μεγαλύτερο από το αμέσως προηγούμενο μεγάλο μοντέλο της, το 6,60.

Το Hurricane χρησιμοποιεί μια κατηγορία γάστρας που δεν ξεφεύγει από τη ναυπηγική των υπολοίπων μοντέλων της Wave. Πρόκειται για βαθιά γάστρα, με την είσοδο να ξεκινά στις 55ο και να καταλήγει στο transom στις 24ο. Το ψηλό chine απομακρύνει τα μπαλόνια από τη θάλασσα χωρίς να υπάρχει φόβος αστάθειας και μπαλατζαρίσματος του σκάφους αφού η γάστρα είναι αρκετά φαρδιά ενώ τα παρατροπίδια βοηθούν στην ευστάθεια αλλά και στην απόσβεση όταν το σκάφος αποθαλασσωθεί. Η διάμετρος των μπαλονιών ξεκινούν από την πλώρη στα 47 cm και καταλήγουν στα 60 cm.

Το ύφασμά τους είναι hypalonneoprene 1670 dtex. Το τουριστικό χαρακτήρα του Hurricane στηρίζει το ναυπηγείο με μεγάλη αυτονομία αφού διαθέτει δύο ρεζερβουάρ, ένα μεγάλο 500 λίτρων και ένα μικρότερο 250 λίτρων, συνολικής χωρητικότητας 750 λίτρων! Επίσης διαθέτει μεγάλο τανκ νερού 150 λίτρων και όπως θα δείτε παρακάτω μία πολύ καλή σχεδίαση του deck.

Το κατάστρωμα

Με μια γάστρα που «απαιτεί» να την ταξιδέψετε σε όλα τα πλάτη και μήκη της θαλάσσιας ακτογραμμής της χώρας μας, το κατάστρωμα δεν θα μπορούσε παρά να έχει άκρως τουριστικό χαρακτήρα. Το σκάφος που δοκιμάσαμε και φωτογραφίσαμε ήταν έτοιμο για το παρθενικό του ταξίδι (την επόμενημέρα), οπότε είχε τοποθετηθεί και η τέντα πλεύσης που διαμορφώνει το πλωριό χώρο σε δωμάτιο διανυκτέρευσης. Η δελφινιέρα σχηματίζει μια φαρδιά αντιολισθητική επιφάνεια για να πατήσουμε με ασφάλεια μπαίνοντας από τη μαρίνα. Ανοίγοντας το καπάκι του στρίτσου βλέπουμε ένα πολύ βαθύ χώρο αποθήκευσης της αλυσίδας, όπου έχει αρκετό ύψος ώστε να μην φτάνουν τα τυχόν μπλεξίματά της στον εργάτη. Ακολουθεί το κρεβάτι που εύκολα μετατρέπεται σε τραπεζαρία απασφαλίζοντας την βάση του τραπεζιού και σηκώνοντάς το στο ύψος που επιθυμούμε.

 Το αμπάρι που διαμορφώνεται κάτω από τα μαξιλάρια είναι τεράστιο ενώ κάτω από το τραπέζι, στις μπάντες του καναπέ, σχηματίζονται και δύο στεγανά ντουλάπια. Η μεγάλη κονσόλα που είναι τοποθετημένη στο κέντρο φιλοξενεί τη ναυτική τουαλέτα. Το ανοξείδωτο roll bar που βρίσκεται περιμετρικά του ψηλού παρμπρίζ δίνει κράτημα σε όσους μετακινούνται στις μπάντες ή στέκονται προφυλαγμένα από το καιρό πίσω της. Τα όργανα ναυσιπλοΐας θα χωρέσουν άνετα στην οροφή της, ενώ το τιμόνι και τα χειριστήρια της Verado είναι σωστά τοποθετημένα από θέμα ύψους και κλίσης. Κάτω στη βάση της υπάρχουν δύο στεγανά ντουλάπια για τα προσωπικά μας μικροαντικείμενα, τσαντάκια κλπ.

  Ο κυβερνήτης και συγκυβερνήτης που στέκονται στο κάθισμα διακυβέρνησης βρίσκονται σε ένα σκαλοπάτι 12 περίπου εκατοστών από το υπόλοιπο ντεκ δίνοντας καλύτερη ορατότητα. Στο κάθισμα διακυβέρνησης υπάρχει η δυνατότητα να οδηγήσουμε ακουμπώντας το ισχίο αλλά και καθισμένοι στο ψηλό μαξιλάρι. Ανοίγοντας από τη μεριά της κονσόλας υπάρχει ένα χρήσιμο ταμπούκι ενώ από την άλλη πλευρά θα βρούμε ένα νεροχύτη με βρυσάκι και τον χώρο που θα τοποθετηθεί η εστία μαγειρέματος.

  Στην πρύμνη ο αναπαυτικός τετραθέσιος καναπές με το sundeck  κρεβάτι στην πλάτη του θυμίζει έντονα σκάφη με εσωλέμβιους κινητήρες, όπου πάνω από το μηχανοστάσιο διαμορφώνουν μεγάλα sundeck. Σίγουρα θα το ευχαριστηθείτε! Εκεί θα μπορείτε και να απολαύσετε το μεσημεριανό σας ύπνο αφού η τέντα που κουμπώνειαπό το πολυεστερικό roll bar σκιάζει μέχρι και την κονσόλα. Στο αμπάρι της πρύμνης έχει διαμορφωθεί άλλο ένα μεγάλο κρεβάτι  που κάτω από τα μαξιλάρια του υπάρχουν τρεις αποθήκες. Κατάπρυμα στις μπάντες της λεκάνης των «δίδυμων» κινητήρων υπάρχουν δυο πλατφόρμες,στη μία υπάρχει η σκάλα μπάνιου και η ντουζιέρα ενώ η άλλη διαθέτει αναμονή για την δεύτερη άγκυρα της πρύμης.

Στη θάλασσα

Τελικά οι δοκιμές των σκαφών πρέπει να γίνονται όλες καλοκαίρι και ιδιαίτερα τέλος Ιουλίου που τα μελτέμια φυσούν αδιάκοπα. Η έλλειψη χρόνου λόγω της περιόδου των διακοπών που πλησιάζει, αναγκάζει το ραντεβού στο νερό με το εκάστοτε ναυπηγείο να ισχύσει σχεδόν με κάθε καιρό. Σε αντίθεση το χειμώνα ακόμα και με ένα 5άρι όλα είναι πιο δύσκολα, λόγω του κρύου, της βροχής που μπορεί να συμμετέχει στην κακοκαιρία...μπρρρ τι σκέφτομαι καλοκαιριάτικα! Είμαστε λάτρεις της εποχής των τζιτζικιών, τι να κάνουμε!

  Με ένα λοιπόν καιρό αρκετό για να βγάλουμε σωστά συμπεράσματα για την πλεύση του Hurricane βρεθήκαμε στο Λαύριο για να δούμε από κοντά τη νέα ναυαρχίδα της Wave Boats. Το σκάφος φορούσε δύο Verado 250 ίππων με προπέλες τρίφτερες βήματος 19 ενώ στα ντεπόζιτα υπήρχαν 400 λίτρα βενζίνη και 100 λίτρα νερό. Με 5 (!) άτομα πλήρωμα πέσαμε στη θάλασσα με τη βοήθεια του μεγάλου τετρακίνητου αυτοκινήτου του πάρκινγκ σκαφών Εξάντας.

Ο δυνατός αέρας και το κύμα ανοιχτά του λιμανιού του Λαυρίου ήταν γύρω στα 5bf και η γλίστρα οριακά μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αφού «έτρωγε» τον αέρα πλάγια. Φυσικά ο καιρός αυτός δεν δημιουργούσε πρόβλημα στο 9μετρο Hurricane και με εμφανή τον ενθουσιασμό του πληρώματος για το σκάφος δοκιμάσαμε την πλεύση του ταξιδεύοντας με διαφορετικές κατευθύνσεις στον καιρό, ώστε αν αποκτήσουμε μια πλήρη άποψη. Όπως άλλωστε το περιμέναμε, στον κόντρα καιρό το σκάφος όχι μόνο γεφύρωνε το κύμα, αλλά και άνοιγε «μονοπάτι» με τη βαθιά είσοδο και το μεγάλο βάρος προσφέροντας στεγνή και ξεκούραστη πλεύση. Και πρύμα τα ψηλά έξαλα της εισόδου εξαλείπτουν την περίπτωση «καρφώματος» ακόμα και σε πολύ πιο έντονο κυματισμό. Ταξιδεύοντας με τη μάσκα στον καιρό το μπαλατζάρισμα ήταν ελάχιστο και μόνο σε μεγάλα κύματα και με τον έντονο αέρα που επικρατούσε ανέβαζε λίγο σπρέι αλλά και αυτό πίσω από το κάθισμα διακυβέρνησης.Σε γενικές γραμμές το Wave 900 μπορεί να ανταπελξέθει με ασφάλεια σε άσχημο καιρό και αυτό συμβαίνει όχι μόνο λόγω του μήκους της γάστρας, αλλά και της ναυπηγικής γραμμής της. Ανάψαμε το GPS και βάλαμε στην ψηφιακή οθόνη του Smartcraft το Mercury να δείχνει την κατανάλωση σε λίτρα ανά ώρα. Με τόσο φορτίο και με την τέντα πλεύσης περιμέναμε οι μετρήσεις μας να είναι ελαφρώς πιο χαμηλές σε ταχύτητα και υψηλές σε κατανάλωση. Στην ταχύτητα κρουαζιέρας, περίπου δηλαδή στις 4.000 σ.α.λ. είδαμε 31 κόμβους και μια κατανάλωση 56 λίτρων την ώρα από τον κάθε κινητήρα, δηλαδή 112 λίτρα συνολικά ή αν θέλετε 2,72 λίτρα το ναυτικό μίλι.

  Κατεβάζοντας τέρμα το γκάζι το GPS έδειξε 47,8 κόμβους στις 5.900 στροφές και τον κάθε κινητήρα να καίει από 108 λίτρα την ώρα περίπου. Πολύ καλή εντύπωση μου έκανε και το «άρπαγμα» σε όλο το φάσμα στροφών, κάτι που το έχω δει και σε άλλα σκάφη με τοποθέτηση Verado ενώ τα ηλεκτρονικά χειριστήριά της ρυθμίζουν με ακρίβεια τις στροφές στο σημείο που επιθυμεί ο χειριστής και αποτελεί πάντα μια ευχάριστη έκπληξη για όσους έχουν συνηθίσει τα συμβατικά με την ντίζα. Αυτά λοιπόν είδαμε στο Wave 900, το νέο «ταξιδευτή» του Αιγαίου και μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από την ποιότητα κατασκευής και βέβαια τις έξυπνες λύσεις και χρήσεις στο κατάστρωμα.

  Η κατηγορία των 9μετρων και 10μετρων Ribs θεωρείται «περίεργη» λόγω του περιορισμένου ακόμα αριθμού ενδιαφερόμενων πελατών σε σύγκριση πάντα με τα μικρότερα μοντέλα που συνεχώς αυξάνεται - και βέβαια του μεγάλου ανταγωνισμού. Και τι ώθησε θα μου πείτε τη Wave να μπει σε αυτή τη δύσκολη αγορά; Μα φυσικά η εξέλιξη του ναυπηγείου που συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία στην ελληνική αγορά, η θέληση του ιδιοκτήτη Δημήτρη Γεωργίου να διευρύνει τα μοντέλα της και βέβαια η αυξανόμενη ζήτηση που φαίνεται ότι θα υπάρξει στο μέλλον, αφού ήδη υπάρχει μία τάση ή μάλλον καλύτερα θα λέγαμε μια «μετακίνηση» των παλιών ιδιοκτητών των φουσκωτών 6 και 7 μέτρων, στα μεγαλύτερα των 9 και 10 μέτρων με χώρους ενδιαίτησης ή και χωρίς. Έτσι λοιπόν άλλο ένα «ταξιδιάρικο» 9μετρο σκάφος με πολύ καλή ποιότητα κατασκευής προστέθηκε στη λίστα επιλογών των αγοραστών που ψάχνουν άνεση και ασφάλεια στα θαλασσινά τους ταξίδια.

Nothing related
 
< Προηγ.
 
Free Joomla Templates