JSN ImageShow - Joomla 1.5 extension (component, module) by JoomlaShine.com

Φουσκωτά

aegean_21.jpg

Πολυεστερικά

spetses485a.jpg

Μηχανές

wa-su-1_site_1.jpg

Τρέϊλερς

mouagien g v.jpg

Αξεσουάρ

konsola g v.jpg
Αρχική
TEST HURRICANE 799 CABIN Εκτύπωση E-mail
 

Image

ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΕΜΑΣ:

TEST  ΤΟY ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ SKAFOS

Του Γιώργου Πολυχρονίου

Εντυπωσιακό σε όλα του το πρώτο καμπινάτο της Wave, έρχεται να κλέψει τις καρδιές όσων ψάχνουν ένα φουσκωτό με πλήρεις χώρους ενδιαίτησης και εξαιρετική ποιότητα πλεύσης ακόμα και σε δύσκολους  καιρούς.

 Πρόκειται για το Hurricane 799 Cabin, και όπως πιθανόν καταλάβατε από το όνομά του αποτελεί «συνεχιστή» της σειράς που παρουσίασε τα δύο τελευταία χρόνια το ναυπηγείο. Το πρώτο ήταν στα 9 μέτρα περίπου τον Ιούνιο του 2007, ένα βαθύγαστρο φουσκωτό με εξαιρετική πλεύση, ιδανικό για μεγάλα ταξίδια και πολυήμερες ναυτικές εξορμήσεις.Ένα εξάμηνο αργότερα, σειρά είχε το 7.90, ένα σκάφος που «ασπάζεται» την ίδια φιλοσοφία με το μεγαλύτερο, δηλαδή πολύ καλή πλεύση και φαρδύ μεγάλο –σε σχέση με το μήκος του - κατάστρωμα. Αυτή την ίδια γάστρα χρησιμοποιεί και το νέο μοντέλο του ναυπηγείου το καμπινάτο 7.99, με μόνη διαφορά το μικρότερο chine. Έχει είσοδο 55 μοίρες ενώ στο deadrise καταλήγει στις 24. Τα 2 παρατροπίδια στην κάθε έδρα της διαμορφώνουν γραμμές πλεύσης και συμβάλλουν στο να πλέει ευθύγραμμα αλλά και στην προοδευτική απόσβεση όταν ταξιδεύουμε με καιρό, αποφεύγοντας έτσι κραδασμούς και χτυπήματα. Όπως προαναφέραμε, μια βασική αλλαγή στην γάστρα είναι το χαμήλωμα του chine που φέρνει τους αεροθάλαμους πιο κοντά στην επιφάνεια της θάλασσας για να προσφέρουν επιπλέον στήριξη και ευστάθεια. Πιο συγκεκριμένα, όταν το 799 δεν κινείται οι αεροθάλαμοι «πατούν» καλά στο νερό ώστε η παραμονή στο σκάφος να είναι περισσότερο ξεκούραστη και με το ελάχιστο δυνατόν μπότζι. Κατά την πλεύση, τα μεγάλου διαμέτρου μπαλόνια – που ξεκινούν από 57 εκατοστά και φτάνουν ως τα 60 – οριοθετούν την κλίση του σκάφους όταν στρίβουμε ή όταν ταξιδεύουμε σε κυματώδη θάλασσα και συμμετέχουν ελάχιστα στις μεσαίες ταχύτητες χωρίς να δημιουργούν πρόσθετες τριβές που θα είχαν αρνητικές επιπτώσεις στην επίδοση ταχύτητας και την κατανάλωση. Ιδιαίτερη σημασία έχει δοθεί στο δέσιμο της γάστρας όπου στο εσωτερικό της ενσωματώνει και τις πολυεστερικές δεξαμενές του σκάφους, καυσίμου 370 λίτρων, νερού 200 και 100 για την δεξαμενή λυμάτων. Ακόμα αν επιθυμεί ο ιδιοκτήτης μπορεί να τοποθετήσει και μια έξτρα δεξαμενή 180 λίτρων. Το νέο μοντέλο μπορεί να μην είναι το μεγαλύτερο του ναυπηγείου, είναι όμως το «χαϊδεμένο» σαν πρώτο καμπινάτο και γι’ αυτό έχει εξοπλιστεί με ότι καλύτερο από θέμα εξοπλισμού και αξεσουάρ. Φινιστρίνια, δέστρες, ρέλια και άλλα αξεσουάρ επιλέγονται όχι μόνο με γνώμονα την ποιότητα, αλλά και την ομορφιά. Αρκετά από αυτά εισάγονται από τον ιδιοκτήτη του ναυπηγείου κ. Δημήτρη Γεωργίου ειδικά για αυτό το σκάφος, δείχνοντας έτσι πόσο έχει προσέξει πάνω του την κάθε λεπτομέρεια, κάτι που διακρίνεται αμέσως όταν βρεθείς στο εσωτερικό του. Μάλιστα, όπως σχετικά μας ανέφερε ο κ. Δημήτρης, έμεινε απολύτως ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα του project και ήδη σχεδιάζεται το δεύτερο καμπινάτο που αυτή την φορά θα κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας την γάστρα του 9μετρου.

Το κατάστρωμα

Παρότι η καμπίνα διαθέτει αρκετό ύψος και γενικότερα χώρο στο εσωτερικό της, εξωτερικά φαίνεται διακριτική και ακολουθεί τις όμορφες γραμμές σχεδίασης του σκάφους. Στην πλώρη η δελφινιέρα είναι η φυσική κατάληξη αυτής της σχεδιαστικής γραμμής, και επιτρέπει την εύκολη είσοδο στο εσωτερικό του μιας και δίνει άνετο πάτημα με καλή ποιότητα αντιολισθητικής επιφάνειας και βέβαια ελεύθερο χώρο. Το καπάκι του στρίτσου κρύβει τον ηλεκτρικό εργάτη της άγκυρας που όταν είναι μαζεμένη «χωνεύεται» στο κενό της δελφινιέρας. Μετά το στρίτσο ακολουθεί το sundeck με την τεράστια μαξιλάρα όπου και θα απολαύσουμε τον ήλιο. Στις μπάντες του υπάρχουν χαμηλά ρέλια για την ασφάλεια του πληρώματος, αυτά εξυπηρετούν και κατά την μετακίνηση στον διάδρομο προς το κυρίως κατάστρωμα. Ο διάδρομος μάλιστα για να είναι ακόμα πιο ασφαλής, διαμορφώνει «χειλάκι» στην άκρια ενώ και το πλάτος τους κρίνεται ικανοποιητικό. Σωστή και η ύπαρξη ανοξείδωτου ρολ μπαρ που ακολουθεί το παρμπρίζ και δίνει εξίσου στήριγμα είτε βρισκόμαστε στο εσωτερικό του καταστρώματος, είτε κινούμαστε στον διάδρομο. Το κυρίως κατάστρωμα είναι διαρρυθμισμένο σε δύο μέρη, τον καναπέ της πρύμνης σχήματος Π και του πιλοτηρίου όπου έχει υπερυψωθεί δίνοντας ακόμα περισσότερη ορατότητα. Ο πρυμιός καναπές στα δεξιά αφήνει διάδρομο για την εύκολη πρόσβαση στις τεράστιες πλατφόρμες της πρύμνης. Ένα τραπέζι μετατρέπει εύκολα τον εν λόγω καναπέ σε μια άνετη τραπεζαρία, ενώ εξίσου εύκολη είναι και η μετατροπή του χώρου σε ένα δεύτερο μεγάλο κρεβάτι ηλιοθεραπείας. Εκεί βρίσκεται και το πρυμιό αμπάρι με αρκετό βάθος αλλά δύο ακόμα ταμπούκια στα πλευρικά καθίσματα. Στο δεξιό μάλιστα υπάρχει και νεροχύτης ενώ πίσω από τον καναπέ του χειριστή βρίσκεται εστία μαγειρέματος και ηλεκτρικό ψυγείο. Κατάπρυμα, οι πλατφόρμες δίνουν έξτρα χώρο για την βάση βοηθητικής, την σκάλα μπάνιου, ακόμα και δεύτερο ηλεκτρικό εργάτη με την άγκυρά του. Επιπλέον διαμορφώνει δύο ταμπούκια για σχοινιά και άλλα παρελκόμενα αλλά και την ντουζιέρα. Αξιοσημείωτη λεπτομέρεια oι ανιχνευτές νερού στα καύσιμα Water Warning, που βρίσκονται στην απέναντι πλευρά, πλευρικά σε κλειστό στεγανό χώρο, μια ελληνική πατέντα του Μιχάλη Φαχίδη που κατασκευάζεται στην χώρα μας και εξάγεται σε αρκετά κράτη της Ευρώπης και όχι μόνο.Το ταμπλό του πιλοτηρίου διακρίνεται για την ομορφιά του. Επένδυση τύπου κάρμπον «δένει» τα όργανα του κινητήρα αλλά και το ενσωματωμένο ηλεκτρονικό πολυμηχάνημα. Ακόμα και όταν στεκόμαστε όρθιοι, το παρμπρίζ βρίσκεται σε σωστό ύψος προσφέροντας προστασία σε όλο τον χώρο. Η πόρτα είναι συρόμενη, και όταν είναι ανοιχτή κρύβεται πίσω από την κονσόλα. Η καμπίνα είναι αρκετά μεγάλη, το κρεβάτι της υπέρδιπλο, ενώ άλλο ένα κρεβάτι υπάρχει κάτω από τα σκαλοπάτια εισόδου. Σε περίπτωση που δεν θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το κρεβάτι, αφαιρείται εύκολα το κεντρικό τμήμα του αφήνοντας έναν καναπέ σχήματος Λ. Τοποθετώντας και το τραπέζι στο κέντρο μπορούμε να δειπνήσουμε στο εσωτερικό της. Περιμετρικά του καναπέ, αλλά και κάτω από τα μαξιλάρια υπάρχουν αρκετά ταμπούκια για να αποθηκεύσετε ότι χρειάζεστε μαζί σας στο ταξίδι ή άλλαπαρελκόμενα του σκάφους. Σημαντικό είναι επίσης πως διαθέτει ξεχωριστό wc με νεροχύτη. Ο αερισμός και η φωτεινότητα του εσωτερικού της είναι σε πολύ καλά επίπεδα χάρη στα 6 ίνοξ φινιστρίνια αλλά και το Hatch, όλα βαρέως τύπου για να αντέχουν τις κακουχίες αλλά και να σφραγίζουν σωστά την καμπίνα. 

Στη θάλασσα

Δύο άτομα πλήρωμα, εγώ και ο Γιώργος Εμμανουήλ, μηχανικός της εταιρίας, μπήκαμε στο WaveHurricane 799 για μια σύντομη δοκιμή στον κόλπο του Πόρτο Ράφτη. Το σκάφος ήταν γεμάτο στο φουλ από τον ιδιοκτήτη του, ενώ είχαμε επιπλέον περίπου 300 λίτρα καύσιμα και 50 – 60 λίτρα νερό. Το σκάφος της δοκιμής φορά στον καθρέπτη του δύο Verado 300 ίππων με προπέλες Mirage Plus 19’’. Σίγουρα μια τέτοια ιπποδύναμη είναι αρκετά μεγάλη για τα μέτρα του, όμως στην πράξη δεν δείχνει να του πέφτουν βαριές αφού διατηρεί το σωστό ζύγισμά του, και δεν ορθοπλωρίζει κατά την εκκίνηση. Το γεμάτο 4άρι που επικρατούσε έξω από την Ραφτοπούλα δεν ήταν πρόβλημα για την βαθιά γάστρα του 799, αφού άνοιγε σωστά τον κυματισμό χωρίς να σηκώνει σπρέι ή να χτυπά. Ο χειρισμός του παραμένει εύκολος, όπως και αν στρίψαμε την πλώρη μας στον καιρό με ελάχιστοτιμόνεμα. Σε αυτές τις συνθήκες δεν θα γινόταν να μετρήσουμε σωστά τελική, και γι’ αυτό χρησιμοποιήσαμε τα προστατευμένα από τον καιρό νερά του κόλπου πίσω από τα ξερονήσια. Εκεί καταφέραμε να κρατήσουμε σταθερούς στο GPS τους 48,2 κόμβους στις 5900 στροφές, ενώ σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη, την προηγούμενη φορά που είχε πέσει στο νερό με το σκάφος του, είχε λαδιά και μέτρησε 52 κόμβους στις 6.200 στροφές. Ανεβάζοντας τα ηλεκτρονικά χειριστήρια των Verado, στις 4.000 στροφές το GPS δείχνει 32,5 κόμβους με κατανάλωση 2,75 λίτρα την ώρα, ενώ 500 στροφές παρακάτω μειώνουν αρκετά την κατανάλωση στους 2,4 κόμβους, ενώ η ταχύτητα παραμένει σε αρκετά καλά για ταξίδι επίπεδα, τους 27,5 κόμβους. Αν οι 600 ίπποι στον καθρέπτη σας τρομάζουν το… πορτοφόλι σας, υπάρχουν και άλλες λύσεις. Για παράδειγμα ένα από τα πρώτα της παραγωγής που κατασκευάστηκαν, φορούσε στον καθρέπτη του έναν Yamaha F 350. Με αυτόν μέγιστη ταχύτητα είχαμε τους 43,1 κόμβους ενώ η κατανάλωση στους 31,8 ήταν 2,2 λτ/νμ, σύμφωνα με το ναυπηγείο. Αυτό λοιπόν είναι το νέο 799 της Wave, διαθέτει εντυπωσιακά πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό και μέχρι στιγμής έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές από όσους ψάχνουν ένα σκάφος της κατηγορίας.Σε αναμονή λοιπόν για το μεγαλύτερο 9μετρο καμπινάτο που θα παρουσιαστεί μέσα στο 2010.

ΜΕΤΡΗΣΗΣΕΙΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ-ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ

ΣΑΛ     KNOTS    LT/HR    LT/NM

1000     4.4             8            1.80

1500     6.2           14            2.26

2000     8.5          22.8          2.68

2500   10.2          33.2         3.25

3000   14.5          45.2         3.11

3500   27.5          66            2.40

4000   32.5          89.4         2.75

4500   36             98           2.72

5000   40.2        140           3.48

5500   44.6        172           3.86

5900   48.2        224           4.65

 


Nothing related
 
Επόμ. >
 
Free Joomla Templates